Fortsätt till huvudinnehåll

fontän orgasm!

tips och idér för att hetta upp sexlivet!

vad är en fontän orgasm???


squirting, också kallad fontänorgasm eller sprutorgasm, är den utsöndring av vätska från kvinnans könsorgan som sker vid sexuell stimulering, orgasm eller nära orgasm. Vätskan kan antingen utsöndras kontinuerligt under hela sexualakten eller med större kraft och tydlig stråle vid orgasm. Mängden varierar från några droppar till cirka en tesked, men kan i extrema fall röra sig om upp till någon deciliter då stråle efter stråle pumpas ut vid stimulering.
Vätskan är genomskinlig eller ibland lätt mjölkig och har en sammansättning liknande den vätska som utsöndras av prostatakörteln. Den genereras av två körtlar innanför inre blygdläpparna benämnda Skenes körtlar. Vätskan innehåller bland annat fruktos och glukos vilket ger den en sötaktig doft och smak. Vätskan ska inte förväxlas med urin, då den kemiska sammansättningen är helt annorlunda både till konsistens och till innehåll. Urin, som är en avsöndringsprodukt från kroppen, innehåller endast salter och vätska, medan det slem som utsöndras av de skenska körtlarna bidrar till den nödvändiga lubrikationen vid samlag.




Tips för att få fontänorgasm!

- Det viktigaste är att tro att du också kan få en fontänorgasm.- Ha en ambition att vilja ha en!- Öppna sinnet för erotik och lust.- En del forskare menar att våta orgasmer uppstår enklast när G-punkten stimuleras.- Håll inte tillbaka! Bästa knepet att få sprutorgasm är att ge efter. Problemet för många kvinnor är nämligen, att de i orgasmögonblicket håller tillbaka. Många är livrädda för att kissa i sängen. Andra håller tillbaka mer eller mindre omedvetet.
- Tricket är att inte hålla tillbaka ett dugg, utan tvärtom pressa på lite extra när orgasmen närmar sig. Det inre trycket frigör nämligen den kvinnliga ejakulationen. Istället för att hålla in, pressa utåt. Krysta lätt i orgasmögonblicket. De som prövat intygar att denna enkla metod fungerar.

testa dessa övningarna!


- Smek fram och tillbaka

Med pekfingret+långfingret eller med långfingret+ringfingret smeker du g-punkten fram och tillbaka i henne. Vet du inte exakt vad som fungerar bäst eller vill du skapa en liten förväntan kan du köra 20-100 långsamma med lätt tryck, 20-100 med medium tryck och 20-100 snabba med lite hårdare tryck.

- Cirkel

Med fingarna, gå i en cirkel över området. Även här kan du köra med 20-100 grejen.

- Kom hit!-rörelsen a.k.a. Spidermantekniken

KLIPP NAGLARNA och om det som är kvar av dom är vasst, fila ner dom. Du vill "gnugga" - inte skrapa (aj aj). Jag föredrar ringfingret och långfingret för då har jag bäst kontroll och jag blir inte lika trött av det. Mitt pekfinger och lillfinger är längs fittans blygdläppar nedåt mot anus, tummen på hennes vänstra lår (jag är högerhänt och är på hennes högra sida). Med en "kom hit"-rörelse drar du fingrarna över g-punktsområdet om o om igen.

- Upp och ner kombinerat med kom hit!-rörelsen

Min favorit. Snabb och intensiv stimulation - orgasm nästan direkt. Man gör det inte uppochner utan man går upp och ner med handen/handleden samtidigt som man gör kom hit-rörelsen. Hennes kropp kan också börja gå upp och ner, om det händer lägger du bara din andra hand på henne. Anledningen till det är för att det blir mer kraftfullt och intensivt när hon går med din hand. Men om hon känner att det är för intensivt så låter du henne vara.

om ni nu redan lyckas med fontänorgasmen så kommer några extra tips!


Retas

När du märker att hon är på väg att få en, sluta stimulera henne. Ha kvar dina fingrar i henne. När hon gått "ner" lite, fortsätt att stimulera henne. Då gör du så att hennes orgasm kommer bli ännu kraftfullare.

Vila

Efter den första sprutorgasmen, låt henne vila lite innan du fortsätter och ger henne en till. Se till att du inte väntar för länge dock så att hon kommer ner från hennes "euforiska" tillstånd som hon kommer vara i. Men hon behöver andas lite mellan dom alternativt säga till när hon inte orkar få fler.

Träna PC-musklerna

Det är bra för kvinnan att träna pc-musklerna eftersom det gör det enklare att få en sprutorgasm och den känns även kraftigare då. En mindre omfattande guide om det är under bearbetning, det är bara finputsningen kvar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

olika fittor men fortfarande grymt fina!

Tycker denna bild är så självklar.. fast ändå inte.. ofta så vet man ju inte hur andras fittor ser ut. man ser på porr och där är ju oftast tjejerna lika mellan benen. eller det är iallafall vad jag tycker.. denna bild visar hur tydligt som helst att alla ser olika ut! :) hur ser din ut?? vilken är mest lik?? komentera gärna :)

Vårt sexliv - Sexnovell - ageplay - trekant

SEXNOVELL HÄMTAD FRÅN: http://sex-noveller.info/trekant/vart-sexliv/ Min man och jag har varit ett par i 5 år och gifta i 2 år nu, vi har 2 underbara barn på 2 och 4 år, sista förlossningen var problematisk och slutade med en operation som gjorde att jag aldrig kunde få fler barn, men vi var nöjda med dom 2 vi hade så det gjorde inget. /Va bra då kan vi knulla hur som helst utan att tänka på skydd/ sa jag. /Jaa, och med vem som helst/ sa min man. Att han sa så beror på att vi ibland när tillfälle ges och stämningen är rätt har haft en extra kille i sängen. Tomas har sagt att han älskar när han ser mig i armarna på andra män ibland och jag har inget emot det, att bli tagen av 2 män samtidigt är underbart, att känna sig i centrum är skönt. Detta att ha en extra kille i sängen händer väl 3 eller 4 gånger om året och är en underbar krydda i sexlivet. Vårt sexliv är inte som Svenssons under täcket med släckt lampa utan tvärtom, någon av oss kan tända när som helst och det kan hända

Min bästa väns pappa - Sexnovell - Hetro

Therese och jag hade varit kompisar sen småskolan. Vi rörde hos fritt hemma hos varandra, delade allt. Under en kort period i sena tonåren bodde jag hos Therese och hennes pappa under tiden som mina föräldrar reste runt i Europa. John, Therese pappa, var en trevlig kille. Bara 39 år mot mina 19. Inte ”lastgammal” som mina föräldrar på sina 47 respektive 49 år. Dessutom tyckte jag lite i hemlighet att han var ganska snygg. En kväll i maj när Therese var på klassresa i Berlin frågade John om jag ville grilla till middag. Det lät rätt mysigt efter en tuff vecka i skolan, precis innan studenten och vuxenlivet. John gjorde en god sallad och grillade kyckling och slog upp var sitt glas vin åt oss båda. Middagen var supergod, samtalet flöt på som om det var vi som varit goda vänner under flera år. Vi fastnade vid uteplatsen hela kvällen och pratade om allt mellan himmel och jord. Långt efter solen gått ner sträckte jag på mig och sa att vi måste plocka undan. - Gå och lägg dig du gumman så pl